Cz 1 – dowartościowanie czyli budowanie optymalnego poczucia wartości.




Jestem świadom, że przekazanie ogromu wiedzy jaką zawiera WSPÓŁCZESNE NLP, wymagałoby ponad 4000 godzin ćwiczeń :)

Wybrałem 20 ćwiczeń, które uznałem za najważniejsze i najskuteczniejsze w budowaniu poczucia wartości i z nimi chcę Was zapoznać :)

 

PLANOWANY PRZEBIEG SZKOLENIA



POWITANIE

USTALENIE ZASAD I SPRAWY ORGANIZACYJNE

10

ĆWICZENIE 1A

NAMALUJ OSIĄGNIĘCIE 

10

ĆWICZENIE 1B                                                                

NAMALUJ NIESPEŁNIONE MARZENIE

10

PRELEKCJA

„EMOCJONOMIERZ”

5

ĆWICZENIE 2 – EMOCJONOMIERZ

15

ĆWICZENIE 3                                                                    

PRZEDSTAWIENIE SIĘ UCZESTNIKÓW

60

(PRZERWA NA KAWĘ )  110

10

 

PRELEKCJA

MIŁE SŁOWA

20

ĆWICZENIE 4 – PRZETRENOWANIE MIŁYCH SŁÓW

5

PRELEKCJA:

UPRAGNIONE CELE

TWORZENIE CELÓW I SPRAWDZANIA ICH POPRAWNOŚCI

30

ĆWICZENIE 5 – RYSOWANIE SYMBOLI WYBRANEGO CELU

UPRAGNIONE CELE  + CELE POŚREDNIE

15

PRELEKCJA:

RÓŻNICA MIĘDZY „POCZUCIEM WŁASNEJ WARTOŚĆI”,

A „MNIEMENIEM O SOBIE”

10

(PRZERWA NA OBIAD)  80 

90

 

ĆWICZENIE  6

PODZIWIAM – IRYTUJE  CZ1   ZNALEZIENIE PODZIWIAM

20

PRELEKCJA

MODALNOŚCI  I   SUBMODALNOŚCI

10

ĆWICZENIE 7

            NADAJ BARWĘ SWOJEMU CELOWI (ZMIANA SUBMODALNOŚCI PLANÓW)

10

ĆWICZENIE 8

MOJE ZASOBY I POZYTYWNE CECHY

FIZYCZNE + PSYCHICZNE + UMIEJETNOŚCI I WIEDZA

60

(PRZERWA NA KAWĘ )  100

10

 

 

ĆWICZENIE  9

PODZIWIAM – IRYTUJE  CZ2  (ZNALEZIENIE IRYTUJE)

20

PRELEKCJA KOTWICE

POZYCJI +  MIMICZNE + DZWIĘKOWE

10

ĆWICZENIE 10 – WYOBRAŻANIE SOBIE SIEBIE PO ZMIANIE

10

ĆWICZENIE 11

PODZIWIAM – IRYTUJE  CZ3   ZŁOŻENIE IRYTUJE

20

ĆWICZENIE  12

PODZIWIAM – IRYTUJE  CZ3     ZŁOŻENIE PODZIWIAM

20

 

DZIEŃ DRUGI

 

PRELEKCJA

            DLACZEGO PORAŻKA BOLI !!!

PORAŻKA JAKO NOWE DOŚWIADCZENIE ROZWOJOWE          

20

CO MNIE OGRANICZA 13

LĘKI +  WĄTPLIWOŚCI + ZMARTWIENIA

10

ĆWICZENIE 14

SWITSCH OGRANICZENIA – OSIĄGNIĘCIA

20

ĆWICZENIE  15

PODZIWIAM – IRYTUJE  CZ4  (ZNALEZIENIE NICKA PODZIWIAM)

60

(PRZERWA NA KAWĘ ) 110

10

 

ĆWICZENIE  16

PODZIWIAM – IRYTUJE  CZ5   (ZNALEZIENIE NICKA IRYTUJE)

60

PRELEKCJA

BUDOWANIE SWOJEGO WIZERUNKU

20

ĆWICZENIE 17

PLACEBO  - „WIEM TO” I „POTRAFIĘ TO”

20

(PRZERWA NA OBIAD ) 100

60

 

ĆWICZENIE 18  PODZIWIAM – IRYTUJE

CZ OSTATNIA

120

(PRZERWA NA KAWĘ )

10

 

PRELEKCJA

KOTWICE POCZUCIA WARTOŚCI

10

ĆWICZENIE  19

KOTWICE POCZUCIA WARTOŚCI

30

ĆWICZENIE  20

PODSUMOWANIE J

30



===================================================================

 

CELE ĆWICZEŃ

 

1 - dostrzeżenie różnicy między osiągnięciami, a marzeniami

 

2 – nabranie łatwości w ocenianiu swojego stanu

 

4– nabranie łatwości w używaniu miłych słów

 

5, 7  – wizualizacja celów

 

8 – uświadomienie sobie pozytywnych zasobów

 

10 - submodalności wyobrażenia o sobie

 

13 – uświadomienie sobie swoich ograniczeń

 

17 - wzmocnienie samoakceptacji i gotowości do zmian

 

6, 9, 11, 12, 15, 16, 18

- znalezienie swoich jasnych stron

- poznanie swoich ciemnych stron

- dostrzeżenie swoich pozytywnych wartości

- stworzenie podstaw do przyszłego emocjonalnego rozwoju osobowości

- nadanie kierunku swojemu rozwojowi

 

===================================================================

 

MIŁE SŁOWA (przykłady):

JASNY, CIEPŁY , SŁODKI,  ŁAGODNY, SERDECZNY, PRZYTULENIE, ANIOŁEK,

MOTYLEK, PRZYJACIEL, SERDECZNOŚĆ, RADOŚĆ, RAZEM, ZABAWA, MIŁOŚĆ, RAZEM, PRZYGODA, CIASTECZKO, CUKIEREK, CZEKOLADKA, BUDYŃ, SŁODZIAK, ŁADNY, SŁONECZNY, LETNI, ARBUZ, SERDUSZKO, KWIATEK, PUCHATEK I PROSIACZEK,

 

===================================================================

Rama celu.

Czy jest jednoznacznie sformułowany?

Czy jest ujęty w sposób pozytywny?

Czy pozostaje pod twoją kontrolą?

Czy jest wystarczająco konkretny i ma odpowiednią wielkość?

Czy masz zasoby potrzebne do jego osiągnięcia?

W jaki sposób koresponduje on Z innymi twoimi celami?

Co stracisz osiągając cel?

Co inni stracą, gdy ty osiągniesz cel?

Ile jest on dla ciebie wart?

Co jest cenniejsze od twojego celu?

Ile czasu jesteś gotów poświęcić na osiągnięcie go?

 

Rama oznak.

W jaki dokładnie sposób będziesz wiedział, że osiągnąłeś swój cel?

Co będziesz widział, słyszał i odczuwał?

Jakie zmiany spowoduje w twoim  życiu osiągniecie celu?